japan dream

Happy Thursday!!
You should know that I have a dream:I want to visit Japan but my husband doesn’t want to bring me there, he thinks that it is too similar to the United States! The reality is that he doesn’t like to leave Rome even for a few days! 
I am quite sure that Japan will remaina dream, so I’ll settle for these photos taken in Sutri, for the amazing series of the (un) fashion blogger trips! 
But what has this to do with this Maggie Jeans outfit ? Coincidentally it is called Japan Dream. 
It consists of a soft floral shirt, denim jacket and yellow pants. 
It makes me happy just by looking at it and I decided to combine it with the V°73 K-Flapper bag because I find that fringes are giving it a more cheerful tone don’t you think? 
After all life is full of colors, or it should be, we generally associate our mood with a specific color: as you know I’m blue, but also pink, yellow etc.. A real kaleidoscope!

Drum roll please…..I finally decided to overcome my lazy attitude and I am now on Instagram as @dontcallmefashionblogger!!!!!!
Buon giovedì a tutti!!
Dovete sapere che io ho un sogno: andare in Giappone ma quel gran bigotto di mio marito non mi ci vuole portare, sostiene che è troppo simile agli Stati Uniti! La realtà è che lui non si sposterebbe mai da Roma! Ho idea che il Giappone rimarrà nei miei sogni, perciò mi accontento di queste foto scattate a Sutri, per la serie i mirabolanti viaggi della (s) fashion blogger!!
Ma cosa c’entra tutto questo con il look di oggi firmato Maggie Jeans Casualmente si chiama proprio Japan Dream. 
E’ composto da una camicia morbidissima a fiori, giacca denim e pantaloni gialli.
Mi mette allegria solo a guardarlo ed ho deciso di abbinato alla K-Flapper di V°73 perché trovo che le frange gli conferiscano un tono ancora più allegro non trovate? 
In fondo la vita è fatta di colori o dovrebbe esserlo, associamo ogni nostro stato ad un colore: come sapete io sono blu, ma anche rosa, gialla etc. Un vero e proprio caleidoscopio!
P.S, udite udite, dopo anni di resistenza ho ceduto anche io. Ho vinto la mia pigrizia e sono su Instagram come @dontcallmefashionblogger! Olè!!!

 

borse v73

Maggie jeans total look
Zara pumps
Cacahuete Milano earrings and bracelet
Fabira Necklace

Photo credits: Anthea
Happy Easter day
http://www.romwe.com/7m–Happy-Easter-c-500.html
Up to 75%off. Hurry up!
More than 1000 styles. There is always a suitable one for you! 
Start from Apr 15th, end on Apr 22nd.
Shipping within 24 hours.
By the way, the white lace blouse in 3D embroidery will be $11.99 on April 17th, save 64%.
http://www.romwe.com/2tu–romwe-hollowout-lace-crochet-white-blouse-p-66056.html
Beginning at 1:00am GMT April 17th,
Lasts only 24 hours, limited pieces available.
Francesca Romana Capizzi
Francesca Romana Capizzi

fashion blogger di roma, amo condividere la mia passione per la moda e soprattutto definirmi l'unica, vera, originale (s) fashion blogger

122 Comments
  1. Devi convincere tuo marito ad andare in Giappone, io sono stata due settimana in luna di miele e me ne sono innamorata! Non puoi immaginare quanto sia bello, se potessi mi trasferirei seduta stante!

  2. Bello perché oggi tu e Anthea siete nello stesso posto e lei scrive "Dreaming NY" e tu "Japan dream"! Ahah che forti! Mi piacciono da matti quei jeans gialli di Maggie e la blusa era tra le mie preferite della collezione! In più la borsa è proprio tanto bella!